כל הזכויות שמורות © ד"ר ג'ימס לוי
העבר שמכוון את ההווה שלנו
זה יהיה המאמר השלישי הנוגע לטרילוגיה של מערכת היחסים המודע-לא-מודע.מאמרים קודמים על הקשר מודע-לא מודע אפשרו לנו להבין שיש השלמה מוחלטת של שתי הישויות הללו, שאמנם שונות עם מסרים ותפקידים מנוגדים, אך הן הבסיס הפסיכולוגי הבסיסי של כל אדם.
המודע הוא כל המציאויות שלנו שאנו חווים כמבוגרים (רגשות, מחשבות, פעולות ורגשות) בעוד שהלא מודע אינו בהווה, נחווה ומורגש, הוא אינו "בשדה התודעה הנוכחי וכפי שפרויד מגדיר זאת כ "מה בורח מהמודע שלנו" שתפקידו יהיה להגן על האני הפנימי שלנו מאז ילדותנו.
אנו יכולים לדמיין שהעולם הזה (של הלא מודע שלנו) שמתגלה כזר להבנתנו ולתודעה שלנו מכיל את עברנו ההיסטורי עם אירועים ורגשות שלעיתים לא יכלו לתת הסבר ופרשנות רציונאלית (בגלל גיל צעיר וחוסר מודעות ) החוסר זה בהנחה ויצירת רגשות אשר בשל הקושי ועוצמתם הרגשית לא ניתן היה לפרט, נותר (להגנה והגנה) נעול בלא מודע שלנו.
זה לא אומר ש"נמחקים או מבוטלים" רגשות אלו מודחקים בלבד ובדרך כלל מובילים לשתי תגובות. התגובה הראשונה היא ההשפעה ה"לא מודעת" על ההתנהגות, המחשבות והרגשות שלנו, תגובה זו מעוותת את המציאות שלנו.
עיוות זה של המציאות שהוא סובייקטיבי נותן למבוגר (שגדל) קלפים לשחק משחק שאינו שלהם שהוא תוצאה של עולם לא ידוע עם מגוון התנהגויות ורגשות הנובעים מתפיסה שבאופן כללי כן. אינו תואם את השאיפות הרציונאליות והאישיות והאינדיבידואליות של כל פרט.
מתוך הפנימיות הבוגרים שלנו מהדהד עבר עם כל ההדים והזיכרונות של כל ילדות בדרגה רגשית אחרת.לחלק רגישות נעימה, לאחרים (רבים אחרים) היא קשה וכואבת.
האנלוגיה תהיה הילד שמחייך זה שכיף ומאושר וזה שסובל את זה שמפחד זה שכעס ולא מאושר.
ההדים האלה של העבר משחקים על השיפוט שלנו ועל תפיסת המציאות שלנו להרגיש, להתנהג, לחשוב למעשה על LIVING.
כפי שטענו מספר פעמים, ישנה בקשה הכרחית ומועילה לקבל עזרה מקצועית על מנת לסייע למבוגרים לשחרר מעברם שאינם מודעים לו ולאפשר להם לחיות חיים אישיים ויחסיים בהרמוניה עם שאיפותיו. והנתונים שלו ספציפיים להחלטתו ולהסכמתו. קח בחזרה את השליטה על החיים שלך.
בטיפול, הדים מהעבר ימולו, יובנו וישתלבו בצורה שונה כדי לעזור לנו להשתחרר מעבר שאינו מייצג עוד את זהותנו ואת המציאות שלנו כיום.
מאמרים נוספים
אתגרים של המתבגר
אך המתבגר קונה את כרטיס כניסה לחיים הבוגרים
החלפת צורך האכילה
מה קורה שהצורך התזונתי בא ממקור רגשי
אכילה תזונתיים ורגשית
הבדל בין אכילה תזונתית ורגשית
הזכרון והשכיחה
הקשר בין השכיחה לזכרון
השפעה של חוסר מיניות
נקודות חשובות לגבי המיניות
יצר הטוב והרע בנו
היצרים השפעתם על התנהגות ועל רגשותינו